Skip to main content

SEO, daar moet ik ooit nog iets mee...

Je bent ‘lekker aan het ondernemen’ en de business draait prima. Je wil wat meer aan je business werken, in plaats van alleen maar in. Waar kun je je marketing optimaliseren? SEO, daar heb je weleens van gehoord. Goed gevonden worden op Google klinkt als een droom. Maar dan…

Je ziet door de bomen het bos niet meer. Eigenlijk weet je niet zo goed hoe SEO werkt. En waar moet je in hemelsnaam beginnen? Het lijkt je toch niet zo’n goed idee om zelf te gaan klooien. Je hebt er ook helemaal geen zin in en je bent liever bezig met de inhoud van je werk. Shit, wat nu?

Tijd om mijn hulp in te schakelen!

Ik heb meteen jouw hulp nodig
Crista SEO

Klinkt dit bekend?

SEO staat al een tijd op je lijstje, maar je komt er gewoonweg niet aan toe.

Je hebt weleens van SEO gehoord, maar eigenlijk weet je niet zo goed hoe het werkt.

Het lijkt wel een doolhof en je weet echt niet waar je moet beginnen…

De magie van SEO

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: ik kan je niet beloven dat jij op 1 in Google komt. Sterker nog, dat kan niemand je garanderen. Dus als iemand je dat ooit wijs maakt, ren dan vooral heel hard weg!

SEO is een langetermijnstrategie. Geen resultaat van vandaag op morgen, maar wel over een paar maanden en over 2 jaar nog steeds.

De magie van SEO is dat je een sterk fundament bouwt dat nog jarenlang effect kan hebben. Niet vandaag iets posten wat morgen weer weg is, maar werken aan een sterke autoriteit en organisch gevonden worden door jouw ideale klant.

Is het erg als je nog nooit iets met SEO hebt gedaan? Nee, zeker niet. Maar als je nooit begint, gebeurt er ook niks. Noppes. Nada.

Tijd om aan de slag te gaan!

Wat jij NU zelf kunt doen:

Google jouw concurrenten

Waar worden zij op gevonden? Wat is de opbouw van hun website? Wat voor content hebben zij gemaakt? Maak dat alvast inzichtelijk in een Excel-bestand, zodat je altijd terug kunt kijken voor inspiratie.

Belangrijkste zoekwoorden

Dat kan in een tool zoals de Zoekwoordplanner (gratis) of Ubersuggest (betaald), maar je kunt ook beginnen met je eigen creatieve brein. Welke termen zijn belangrijk voor jouw business? Waar wil je op gevonden worden? Noteer alles wat je bedenkt!

Schrijf 3 unieke blogs

Tijd om te schrijven! Blogs zijn een laagdrempelige manier om jouw kennis te delen en content te maken. Bepaal 3 onderwerpen met 3-5 zoekwoorden per blog. Zorg dat je deze zoekwoorden een aantal keer in de blog gebruikt.

Interne linkbuilding

Bekijk per pagina waar je iets over een onderwerp hebt geschreven [of kunt schrijven] waar je op een andere pagina iets over deelt. Voeg de link in de tekst in. Het moet geen overkill worden, maar kijk wat logisch is. Vergeet een CTA naar de contactpagina niet.

Meteen goed aanpakken?

Stuur mij dan een berichtje, zodat we samen een hele sterke SEO-strategie neer kunnen zetten. Zo weet jij precies wat je moet doen om een sterk fundament te bouwen en begeleid ik je door het hele proces. Geen zin om zelf te schrijven? Doe ik met liefde voor je!

Dit is de route die we belopen

1

Kick-off

We beginnen met een kick-off waarin jij mij alles vertelt over jouw bedrijf. Wat doe je? Wat is je missie en visie? Waarom doe je wat je doet? Wie zijn je concurrenten?
2

SEO-scan

Dan analyseer ik jouw website: hoe sta je ervoor, wat kunnen we meteen optimaliseren en wat moet er gedaan worden?
3

Zoekwoordenonderzoek

Ik doe een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en bepaal de belangrijkste zoektermen. Dit werk ik uit in een Excel-bestand.
4

[Content]strategie

Vervolgens maak ik een [content]strategie voor de komende 6 maanden. Welke content moet er geschreven worden?
5

Contentcreatie

Tijd om de content te maken. Op gebied van SEO is er genoeg te doen, dus aan de slag!
Ik ben enthousiast

Wat levert SEO mij nu precies op?

  • Een hogere positie in Google, waardoor jouw [potentiële] klanten je beter vinden.
  • Meer omzet, doordat je een betere websitestructuur creëert die van jouw bezoekers sneller klanten maakt.
  • Geen afhankelijkheid meer van Instagram of e-mail om de juiste mensen te bereiken.
  • Je zet jezelf neer als expert in jouw vakgebied, door blogs te schrijven waarin jij al je kennis kwijt kunt.
  • Een duurzame, sterke website waar je altijd aan kunt blijven bouwen.

SEO-SCAN

197eenmalig
  • SEO-scan van de voor- en achterkant van je website
  • Analyse van snelheid, metateksten en overige content
  • Overzichtelijk verbeterrapport
  • 20 min. adviescall
Ja, dat wil ik!

SEO-STRATEGIE

397eenmalig
  • Online kick-off meeting van 30 minuten
  • Bepalen van jouw doel
  • Bepalen belangrijkste zoekwoorden
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Uitgewerkte contentstrategie voor 6 maanden
Ja, dat wil ik!

SEO COMPLEET

547per maand [minimaal 6 maanden]
  • Online kick-off meeting van 1 uur
  • Bepalen van jouw doel
  • SEO-scan, verbeterrapport en contentstrategie voor 6 maanden
  • Uitvoering van contentstrategie
  • Maandelijkse rapportage
Ja, dat wil ik!

Bloggen is dé manier om jouw kennis, tips en inspiratie te delen. Het draagt bij aan jouw expertstatus. Ook kun je blogs inzetten om beter gevonden te worden in Google en dus meer bezoekers naar je website te trekken. Eigenlijk onmisbaar, dus!

Zie je het belang van bloggen wel, maar kom je er gewoon niet aan toe? Of vind je het niet leuk om te doen?

Ik schrijf met liefde ijzersterke SEO-blogs voor je.

Blogs basis

  • Maandelijks 1 blog van 500 tot 800 woorden
  • SEO-geoptimaliseerd, inclusief metateksten en CTA
  • 1 correctieronde per blog
  • [optioneel] Plaatsen van de blog in WordPress: €25 per stuk
170per maand [minimaal 3 maanden]

Blogs optimaal

  • Maandelijks 2 blogs van 500 tot 800 woorden
  • SEO-geoptimaliseerd, inclusief metateksten en CTA
  • 1 correctieronde per blog
  • [optioneel] Plaatsen van de blogs in WordPress: €25 per stuk
320per maand [minimaal 3 maanden]

Blogs compleet

  • Maandelijks 3 blogs van 500 tot 800 woorden
  • SEO-geoptimaliseerd, inclusief metateksten en CTA
  • 1 correctieronde per blog
  • [optioneel] Plaatsen van de blogs in WordPress: €25 per stuk
600per maand [minimaal 3 maanden]

Get to know your next favorite copywriter

Als SEO-tekstschrijver schrijf ik de sterren van de hemel. Na een mooie carrière bij grote en MKB-bedrijven zoals Adecco en Veneta.com, besloot ik het over een andere boeg te gooien. Ondernemen is veel meer mijn ding.

Als hoogsensitief persoon pik ik (onbewust) veel signalen en details op. Het verhaal dat jij vertelt en het gevoel dat jij wil overbrengen, maken jou authentiek. Datzelfde geldt voor mij. Ieder mens is uniek, ieder verhaal is uniek. Met mijn empathisch vermogen weet ik het juiste gevoel op te pikken en deze te vertalen naar teksten die bij jou passen.

Heb jij een hekel aan schrijven of heb je er geen tijd voor? Ik word er dolgelukkig van!

Zij gingen je voor

“Enorm tevreden met de aangepaste teksten op mijn website. Zelf vind ik het erg lastig om de juiste woorden te zoeken, dus heb ik Crista schrijft benaderd om deze in de juiste stijl vorm te geven.”

RenateREDHEADART.nl

“Crista hielp mij met mijn teksten van mijn website tot mijn aanvragen voor weer eens een nieuw idee. Ze herschrijft, maar blijft bij jou. Dus het lijkt nog steeds alsof je het zelf bent. Super bedankt Crista!”

KellyHERHISHAIR.nl

Meer op zoek naar hoe ik jouw webteksten kan verbeteren?

Is SEO nog een brug te ver? Of ben je er gewoon nog niet aan toe? Sterke webteksten zijn minstens zo belangrijk.

Ja, dat heb ik nodig
SEO tekstschrijver

Hoe ziet een traject eruit?

Waar je mijn hulp ook bij kunt gebruiken, we beginnen altijd met een kick-off waarin jij mij alles vertelt over jouw bedrijf. Dan maak ik een planning en ga aan de slag. Uiterlijk op de afgesproken datum lever ik versie 1 van de teksten aan. Tijdens de correctieronde mag jij op alles feedback geven, van punten en komma’s tot de inhoud. Afhankelijk van het pakket, ga ik aan de slag met versie 2 of de definitieve teksten. Na oplevering check ik nog even of het goed staat op jouw website, zodat ik zeker weet dat het resultaat perfect is!

Zijn jouw teksten SEO-proof?

Ja, ik schrijf altijd met SEO in mijn achterhoofd. Ook als het zoekwoordenonderzoek niet inbegrepen is, denk ik na over een aantal relevante termen. Maar nog belangrijker: ik schrijf voor jouw ideale klant. SEO moet sowieso nooit het grootste doel zijn.

Wat kost een tekstschrijver/ copywriter?

Wat een tekstschrijver kost, is lastig te zeggen. De tarieven per uur of per woord lopen nogal uiteen. Zelf werk ik met pakketten en met een los uurtarief voor overige opdrachten. Mijn tarief is €85 per uur.

Waar kan ik jouw werk vinden?

Onderaan op de homepagina vind je een deel van de klanten waar ik voor heb geschreven. Wil je een specifiek voorbeeld zien? Stuur me dan even een berichtje via de contactpagina, zodat ik het je kan toesturen.

Heb je ook referenties?

Zeker! Mijn referenties vind je verspreid over de website.

Mag ik je helpen?